zondag 7 april 2013

Project Greenpeace ------- 5de leerjaar

Kom op voor de Noordpool.........dat was het thema waarover Harry,een medewerker van Greenpeace,ons kwam vertellen in een boeiende en leerrijke voordracht over de opwarming van de aarde,over de oorzaken en de gevolgen ervan,over het bedreigde leefgebied van de ijsbeer en over de mens die hier een grote rol in speelt..........

 Enkele reacties van leerlingen.....Ik vond het een leuke en leerzame presentatie omdat ik heel veel nog niet wist.En ik wist bijvoorbeeld niet dat het zoveel invloed zou hebben op ons,de dieren en het landschap.En ik begrijp eigenlijk niet dat de regering geen goede wetten maakt voor de natuur en ze denken er niet eens aan dat het best erg is als je weet wat de gevolgen zijn voor ons,de dieren.....En ik vind het heel fijn dat ik dit nu weet want nu denk ik er meer aan hoe erg het eigenlijk wel is.Dus ik ben blij dat ik nu weet hoe het zit.       
                                                                                                                         Sterre 5A

Enkele reacties van leerlingen.....Het was heel leuk en ook super leerzaam en het is wel heel zielig voor de dieren die daar leven op de Noordpool......maar het was heel leuk en echt superleuk !
                                                                                                                                       Romy 5A



Maar ook wij kwamen in actie,door een spandoek te maken als onderdeel van de wereldwijde manifestatie om zo de Noordpool  te beschermen.